Avrasya’nın En Büyük Ambalaj Fuarı 11 Ekim’de Tüyap’ta Kapılarını Açtı

11 Ekim itibariyle kapılarını açan 28. Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı’nda 4 gün boyunca geleceğin çözüm odaklı firmaları, yaratıcı ambalaj çözümlerini ve en son teknolojilerini sergileyecek. Fuar, 1.200’den fazla firma ve firma temsilcisini ve 120’nin üzerinde ülkeden 15 bini uluslararası olmak üzere toplam 80 bin ziyaretçiyi ağırlayacak. Sektörün gücünü, yenilikçi yönünü ve sürdürülebilirliğe bakışını yerli ve yabancı ziyaretçilere gösteren etkin bir ticaret platformu olan fuar, ambalaj endüstrisinin 2030 yılına yönelik 50 milyar dolarlık sektör büyüklüğü hedefine ve 20 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmasına önemli bir katkı sağlıyor.

Misafirlerini 14 salonda ağırlıyor

28. Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı, RX Tüyap tarafından Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) iş birliğinde, Ambalaj Makinecileri Derneği (AMD), Etiket Sanayicileri Derneği (ESD), Esnek Ambalaj Sanayicileri Derneği (FASD), Karton Ambalaj Sanayicileri Derneği (KASAD), Metal Ambalaj Sanayicileri Derneği (MASD), Oluklu Mukavva Sanayicileri Derneği (OMÜD) ve Sert Plastik Ambalaj Sanayicileri Derneği’nin (SEPA) destekleriyle düzenleniyor. Avrasya coğrafyasında her yıl düzenlenen en kapsamlı ve en büyük ticaret platformu olan Avrasya Ambalaj Fuarı, ilk düzenlendiği yıldan bugüne kadar büyümesini ve gelişmesini sürdürüyor. Fuar toplam 14 salonda 120.000 metrekare alanda 1.200’den fazla firma ve firma temsilciliğine ev sahipliği yapıyor.

Tasarım ödülleri verilecek

Bu yıl 19’uncu kez düzenlenen Ambalaj Tasarımı Ulusal Öğrenci Yarışması’nda dereceye girenler belli oldu. Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) tarafından Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı katkıları ve RX Tüyap iş birliğiyle düzenlenen yarışmada 103 proje arasından dereceye giren 18 proje, Avrasya Ambalaj Fuarı’nın ilk gününde ödüllendirildi.

 

Yeni iş bağlantısı için fırsat yaratıyor

Avrasya Ambalaj Fuarı’nda; ambalaj ürünleri, tamamlayıcı ambalaj ürünleri, ambalaj üretimine yönelik ham madde ve ara ürünler, ambalaj sanayiine yönelik hizmetler, ambalaj baskı, oluklu mukavva-karton ambalaj üretim ve konverting teknolojileri, ambalaj makineleri, ambalaj üretim makineleri, makinelere yönelik yardımcı cihaz, donanım ve sistemler, içecek ve gıda teknolojileri, ambalaj geri dönüşüm teknolojileri ve lojistik alanlarında faaliyet gösteren yerli ve yabancı firmalar yer alıyor.

RX Tüyap Genel Müdürü Berkan Öner, Türkiye ambalaj sektörünün dünyanın sayılı ülkeleri arasında yer aldığını ifade ederek, “İhracattaki başarısını her geçen yıl artıran ambalaj sektörü, en gelişmiş teknolojiye sahip ürün, hizmet ve çözümlerini bu yıl da fuar aracılığıyla dünyaya ulaştıracak. Fuar ziyaretçileri, Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı ve eş zamanlı düzenlenen 17. Uluslararası Gıda ve İçecek Teknolojileri Fuarı Food-Tech Eurasia sırasında yeni tedarikçiler ve çözüm ortakları ile tanışma fırsatı yakalarken işletmeleri için makine ve ekipman yatırımları da yapabilecekler. Fuar katılımcıları ise başta Türkiye olmak üzere, Orta ve Batı Avrupa, Balkanlar, Rusya, Kafkaslar, Orta Asya, Orta Doğu ve Afrika’dan gıda ve gıda dışı tüm endüstrilerin karar vericileriyle buluşma, ticaret hacimlerini ve marka değerlerini artırma ve müşterileriyle yüz yüze görüşme fırsatına sahip olacak. Sektör temsilcileri, dünyanın dört bir yanından gelen ziyaretçilerle bir araya gelecek. Ambalaj Sanayicileri Derneği iş birliği ve çok değerli derneklerimizin destekleriyle düzenlenen Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarımızın tüm sektöre hayırlı olmasını diliyorum” dedi. 

Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir ise, “2022’de 7 milyar 467 milyon dolar ve 3 milyon 257 bin ton ihracat gerçekleştiren ambalaj sektörümüz ülke ekonomisine değer katmaya devam ediyor. Bu rakamlara baktığımızda ülkemizin dünyada 16’ncı, Avrupa’da ise 6’ıncı büyük ambalaj üreticisi konumunda bulunduğunu söyleyebiliriz. Hedefimiz bu sıralamada daha yukarılara tırmanmak. Bu sebeple RX Tüyap iş birliğinde gerçekleştirdiğimiz Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarımızı çok önemsiyoruz. Yeni ihracat pazarları açmaya öncü olan fuarımız bu yıl 11-14 Ekim tarihleri arasında 28’inci kez düzenleniyor. Türkiye ambalaj sektörü dünyanın sayılı ülkeleri arasında yer alıyor. Ambalaj ihracatımızın yüzde 60’ı Avrupa’ya gidiyor. Bu orana rağmen hala Avrupa’nın yüzde 10’unu karşılayabiliyoruz. Avrupa’ya gerçekleştirdiğimiz ihracat şu an 4,5-5 milyar dolar seviyelerinde. Bunu yüzde 20’lere çok rahat çıkartabiliriz. Böylece sadece Avrupa ülkelerine 10 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirebiliriz. Avrupa dışında ABD’de de hedeflerimiz arasında yer almalı. ABD pazarındaki payımızı da artırmamız gerekiyor. Çünkü Türkiye ambalaj sektörü yaptığı yatırımlarla, teknolojik gelişmelerle bunu karşılayabilecek bir güce sahip. Gerek jeopolitik konumumuzdan ötürü lojistik yönden avantajımız, gerekse fiyat kalite dengesine sahip olmamız ülkemize birçok fırsat doğuruyor. Son yıllarda bu avantajlarımızın daha da öne çıktığını gördük. Yakalanan fırsatları sürdürülebilir kılmak için çalışmalarımızı aralıksız sürdüreceğiz. Daha çok ülkeye ambalaj satmayı, pazar sayımızı artırarak ürettiğimizin en az yarısını ihraç etmeyi hedefliyoruz. Düzenleyeceğimiz bu fuarda da sektörümüzün gücünü bir kez daha tüm dünyaya göstermek istiyoruz” dedi.

Biletler web sitesinde

28. Avrasya Ambalaj Fuarı, yeni ve yaratıcı ambalaj çözümleri ile ürünlerini kullanıcılara buluşturmayı hedefleyen; gıda ve içecek sektörü, matbaa, baskı, kağıt ve kırtasiye, kişisel bakım ve kozmetik, temizlik ve hijyen, kimya, boya ve petrol, otomotiv, ilaç ve medikal, yapı, züccaciye, beyaz eşya ve elektrikli ev aletleri, tekstil, konfeksiyon ve ayakkabı gibi çok sayıda endüstri temsilcisi bu fuarda yeni ve yaratıcı ambalaj çözümleri, makine ve ekipmanlarını yakından inceleme fırsatı yakalayacak. Fuar giriş biletinizi packagingfair.com adresinden satın alarak hem Avrasya Ambalaj Fuarı’nı hem de eş zamanlı düzenlenen Food-Tech Eurasia Fuarı’nı tek bilet ile 4 gün boyunca ziyaret edebilirsiniz. Fuarda hangi firmaların katılımcı olduğunu fuara gelmeden önce fuarın web sitesindeki katılımcı firma listesinden mutlaka inceleyin!

 

TÜYAP Hakkında: Tüyap, Türkiye’nin ilk fuarcılık şirketi olarak 1979’da Bülent Ünal tarafından kuruldu. Türkiye’de fuarcılığın gelişiminin öncüsü olan Tüyap Fuarcılık Grubu kuruluşundan bugüne kadar yurt içinde 1.827, yurt dışında ise 39 ülkede 200 fuar gerçekleştirdi. Geride bıraktığı 42 yılda Tüyap, 127 ülkeden 337 bin 913 firmaya hizmet verdi ve düzenlediği fuarlarda 213 ülkeden 67 milyon 133 bin 226 ziyaretçiyi ağırladı.  Çin, Rusya ve Afrika’da ilk Türk ihraç ürünleri fuarlarını organize eden şirket, halen yılda ortalama 10 yurt dışı fuara Türk milli katılımı organize ediyor. Türkiye’de kendi fuar merkezine sahip tek özel sektör fuarcılık kuruluşu olan Tüyap, profesyonel kadrosu ve 100’ü aşkın meslek örgütü ile uzun vadeli iş birlikleri yaparak, Türkiye’de sahip olduğu ve işlettiği 5 fuar merkezi ve 6 ülkede sahip olduğu uluslararası ofisi ile düzenli ihtisas fuarları gerçekleştiriyor. Yeni dönemde ‘ticaret için önce sağlık’ mottosuyla fuarlarını düzenleyen Tüyap, Türk Standartları Enstitüsü’nün COVID-19 Hijyen, Enfeksiyon Önleme ve Kontrol Belgelendirme Programı şartlarını yerine getirerek TSE COVID-19 Güvenli Hizmet Belgesi almaya hak kazanan ilk fuarcılık şirketi olmanın sorumluluğuyla, dijital olanaklarını da seferber ederek hibrit fuarlar düzenlemeyi sürdürüyor. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir